Megjegyzés: |
Mind a gyártót, mint a repülőt
tekintve igazi ritkaságot sikerült beszereznem! Az MB-326-os utódja szintén
kiképző és könnyű harci repülőgép. Egyik változatát MB-339 PAN
típusjelzéssel a magyar repülést kedvelő közönség is jól ismeri, hiszen a
népszerű Frecce
Tricolori gépeiről van szó. (Az olasz gyártó 10-014 sorszámú készletéből
ezt a verziót készíthetjük el.) A szürke öntőkeretek a korábbi
Italeri minőséget képviselik. Jól alakítható alapanyag, vékony, de pozitív
panelosztások jellemzik az öntőkereteken elhelyezkedő alkatrészeket. A
kormányfelületeket viszont kissé túlzó árkok jelölik. A kabinbelsőhöz egész jó
katapultüléseket kapunk, a műszerfalakat és az oldalkonzolokat matricával
készíthetjük el. Az osztott kabintető tiszta, bár kissé vastag, kárpótlásul
külön fóliában kapjuk. Természetesen nyitott és zárt állapotban is
elkészíthetjük. A törzs-féklapot szintén nyitott állapotban is beépíthetjük.
A futóművekre ráöntötték a gumiabroncsokat is, ez elég szokatlan megoldás,
legalábbis a főfutók esetében Függesztményként kétféle szárnyvégi
póttartályt, két szárny alatti póttartályt, valamint két rakétablokkot
kapunk. Utóbbiak kivitele viszont nagyon jó, mindenképpen beépítem. A
hajtóműről röviden annyit lehet elmondani, hogy NINCS! Itt mindenképpen
"faragnunk" kell a törzsvégbe egy VIPER kiömlőt.
Az összeállítási útmutató jól
áttekinthető. A részegységek festését is jelöli, a gép külső felületeihez
pedig FS kódokat kapunk. A doboz négy féle repülőgéphez tartalmaz
matricákat. Két olasz (ebből az egyik kiképző, a másik harci változat), egy
argentin, valamint egy USA-ba szánt kiképző repülőgép közül választhatunk. A
festési térképeken a színek beazonosítása komoly fejtörést okozhat, lehetett
volna egyszerűbb is ez a rész.
Összességében könnyűnek ígérkezik
a makett összeépítése és mindenképpen egy érdekes, ritka makettet fogok
elhelyezni a vitrinemben.
Fotók és szöveg:
G'cart |