Megjegyzés: |
1935-től számos verziója épült ennek a többfeladatú, kétüléses,
kétéltű Grumman repülőgépnek. A 900-LE-s Wright R-1820-54 Cyclone
csillagmotor épphogy 300km/h fölé gyorsította. Elsősorban a partvédelem, és
a haditengerészet tartott igényt a szolgálataira. Utolsó változata, a
Kolumbiában készített J2F-6 még a háború utáni években is aktív szolgálatban
maradt. Népszerűségét könnyű kezelhetősége és különleges kinézetének
köszönhette.
Többnyire mindenki az AIRFIX gyártmányát ismeri, ami 1/72-es méretárnyú. A
minőséget tekintve ugyanaz! Pozitív panelvonalak, szegecselt felületek
jellemzik az egész gépet. Ami a legszebben kidolgozott (amit valamennyire
kidolgoztak), az a motor. Teljesen sivár a futómű akna és a pilótafülke.
Csak a botkormány és egy ülés található benne. Némi vigaszt nyújt a
matricalap: egy argentin, vagy egy amerikai tengerészgyalogos gépet
készíthetünk el. A készlet rendkívül primitív, ezért kezdőknek és profiknak
ajánlom.
Fotó és szöveg:
Braun Gergely Gábor (ChevyG) |