Megjegyzés: |
Kevés vízi repülőgépről mondható el, ami a Catalina-ról: amellett,
hogy robosztus és megbízható, igen sokoldalú, és különösen nagy
hatótávolságú. Az összes hadszíntéren megfordult, a szövetségesek szinte
összes felségjelzéseit viselte. Amerika hadba lépésétől végig szolgálták a
háborút. (Talán már előtte is a RAF-nál hadrendben voltak.) A habárút
megelőzően expedíciókból vált ismerté (Modell 28 néven). A szériagépek
nagyobbik része az amerikai tengerészetnél szolgált, ezekből 1196 darab
különféle vízi-, 944 darab pedig kétéltű változat volt. Legfőbb külföldi
felhasználója a RAF volt (kb. 650 gép). Bombázó, torpedóvető,
tengeralattjáró-vadász, felderítő, járőröző, tengeri mentő, konvojvédő,
kísérő, posta és teherszállító, valamint szállító vitorlázógépek vontatására
is használták.
Ismerve a Minicraft-féle 1/144-es repülőket, meglepetést okozott ez a
készlet: első ránézésre is két vállra fektette az AIRFIX 1/72es készletét!
(Tény, hogy nem volt túl nehéz!) Az egész gép felületét negatív panelek
jellemzik! Kidolgozottnak mondhatóak a csillagmotorok. (Más készletben még
csak jelzés szintjén sem készítették el!) Viszonylag nagy alkatrészszám
jellemzi a készletet, ennek megfelelően még a pilóta fülke sem marad üres:
botkormányok "fotelek" várnak a beépítésre. Kicsit furcsa a futómű akna
alkatrészbontása, de nem áthidalhatatlan. A futóműveket, stabilizátorokat
nyitott és csukott állapotban is elkészíthetjük. A makett rengeteg
feljavításra való lehetőséget ad, ez persze nem azt jelenti, hogy rossz
minőségű. Az útmutató "fénymásolt" jellegű, de minden lépésre kitér. Csak
egy gép jelzéseit találhatjuk a matricalapon. Ezek nyomása tökéletes.
Negatívum egyedül az, hogy sok a ragasztó rajta, de egy nedves zsebkendővel
ezt óvatosan orvosolhatjuk. A készletet bárkinek ajánlom. Főleg ezt a
méretarányhoz képest jó minősége indokolja. A gép története sok
dioráma-ötletnek ad jó alapot, - az nem lehet véletlen, hogy ebben a
méretarányban tengeralattjárók is készülnek!
Fotók és szöveg:
ChevyG |